Februars favoritter

DSC_0022

Så gik endnu en måned, og i dagens indlæg vil jeg fortælle lidt om mine favoritter fra februar måned. Både de produkter som jeg har brugt mest af, noget nyt jeg har prøvet som jeg er blevet rigtig glad for, og noget jeg bare ikke kan undværer.

Først og fremmest har jeg brugt en masse håndcreme, jeg har jo været i praktik på sygehuset, og der foregår en masse afspritning af hænderne, så for at mine hænder ikke skulle blive alt for tørre og ødelagte, er der gået en masse håndcreme til. En af dem jeg har brugt rigtig meget er fra Sanex’s nyeste serie AtopiCare, som jeg syntes er super god.

Jeg er også godt i gang med min body lotion challenge, godt nok er er den for marts måned, men i februar har jeg brugt af denne creme fra Dove. Grunden til at jeg især er glad for Dove supreme body silk – og Dove’s cremer generelt, er fordi de meget hurtigt trænger ind i huden, jeg skal faktisk bruge ret meget, før den efterlader et klistrende lag.

En anden gammel klassiker er makeupfjerner, det er vidst noget jeg bruger lige meget af hver måned. Pt er jeg godt i gang med en mild øjenmakeupfjerner fra the body shop, kun en gang har jeg oplevede at komme for meget på vatrondellen, så jeg fik ret meget ind i øjet, og det var ikke særlig behageligt! Selvom den er til øjnene bruger jeg den også til resten af ansigtet.

For at fjerne makeup er der nød til at være makeup som kan fjernes. Jeg har denne mineral øjenskygge uden glimmer i farven light plum (blommefarvede) fra BareMinerals, og det er virkelig en af mine all time favorites, den ligger sig så flot på øjenlåget.

Noget nyt jeg først har stiftet bekendtskab med her i februar er en beautyblender, ikke nok med at jeg endelig tog mig sammen til at købe en, så kom der også en med i februars Goodiebox, heldigvis gav jeg ikke andet end 40 kr. for den jeg selv købte. Det er også lige meget, for jeg er blevet fan, jeg synes de er så gode, de laver inden striber i foundationen og giver generelt et rigtig fint resultat.

Den største af alle favoritterne, er min nyanskaffet dermaroller fra UNIQ. Den har virkelig gjort et godt stykke arbejde med min hud, jeg er så glad for at jeg købte den (Normal 150 kr.), det er bestemt et produkt som jeg vil fortsætte med at bruge, lige til den dag dermarolleren står af, og så køber jeg en ny!

Har du et produkt som du har været særligt glad for i februar måned??

Continue Reading

Body lotion challenge

DSC_0038 (2)

Jeg er rigtig god til at pleje mit ansigt hver dag, både morgen og aften, men når det kommer til pleje af kroppen er jeg virkelig svag. Der er ingen problemer i badet med scrubs og shower gels, da det er meget nemt og samtidigt lige til at skylle af. Men når det kommer til pleje med en lækker body lotion eller creme, efter badet eller om morgen for den sags skyld, er jeg simpelthen så doven! Det sker måske en eller to gange om ugen at jeg får smurt kroppen ind. Men kroppen har også et meget større areal end mit ansigt har, og så har jeg den lille ting, med at jeg faktisk ikke er særlig stor fan af cremer, da det klistre lidt, men på den anden side, så elsker jeg cremer, jeg elsker alle de gode egenskaber og dufte de har (kan have).

SÅ jeg har valgt at give mig selv en challenge! Den går ud på, at jeg SKAL give hele kroppen en omgang body lotion/creme mindst en gang om dagen i hele marts måned, det optimale ville jo være både at gøre det om morgen og om aftenen, men nu må vi se. Og så håber jeg, at når jeg har gjort det en måneds tid, vil det ske helt automatisk fordi det er blevet til en vane for mig.

Kroppen bliver jo også mere lækker af at gøre det! Blødere og smidigere hud, og udseendemæssigt bliver den forhåbentligt sundere ud, desuden er der ingen, der synes at tørre og kedelige ben er attraktivt vel?

Hvis I selv er lidt dovne når det kommer til kropsplejen, kan I jo hoppe med på min challenge, og nyde godt af den skønne velplejede hud!

Og det er jo ikke fordi jeg mangler body lotions eller cremer, selv efter jeg havde taget billedet dukkede der flere op, som har ligget skjult rundt omkring.

Continue Reading

Green Harmony

Green Harmony er en webshop, der forhandler økologiske og naturlige hudplejeprodukter, uden tilsat parabener, kemikalier eller andet skadeligt. Derfor er alle produkter der sælges i webshoppen også nøje udvalgt. Et at de lækre mærker der sælges er den økologiske hudplejeserie Trilogy der også egner sig til veganere. Derudover sælges der en masse andre rigtig lækre mærker som OSKIA, CODAGE, Raunsborg, balance me, Skyn, Mythos, Korres og mange flere. Green Harmony sælger produkter inden for hudpleje, hårprodukter og styling, makeup, kropspleje, solbeskyttelse med mere. Jeg synes priserne er til at være med på, selvfølgelig er der prisforskel i produkterne, og nogle produkter ligger også lige i overkanten, af hvad jeg selv ville give, men de fleste produkter ligger til en pris de fleste kan være med på.

På billedet under har jeg samlet en masse produkter fra webshoppen, som i mine øjne er rigtig interessante, jeg har ikke prøvet nogle af dem, men det ville være mig en glæde, og jeg skal nok også få prøvet nogle af dem på et tidspunkt. Desuden er det produkter med en masse god samvittighed. Blandt andet har jeg fundet en creme fra Trilogy, en lip butter fra Korres, Clean rollerball collection og håndsæbe, en serum fra CODAGE, en rouge børste fra Benecos og en solspray med duft af pina colada fra Coola.

gharmony

sponsoreret

 

Continue Reading

Lermaske til kroppen

DSC_0028

Jeg har længe haft DM skincare Blue Clay anti cellulite liggende, det er en dybderensende og plejende lermakse til kroppen. Grunden til at den nok har lægget så længe er, at den skal sidde på i 20-30 minutter, så hvad laver man i så lang tid, med lermaske på kroppen? Men nu tog jeg mig sammen og fik prøvet den, det skal lige siges at jeg aldrig har prøvet sådan noget før.

Blue Clay anti cellulite masken har et højt indeholde af mineraler og sporstoffer af stimulerende, antibakterielle og rensende egenskaber. Alt dette skulle tilsammen mindske fedt i det yderste hudlag, afhjælpe cellulite og væskeophobninger, så huden skulle blive mere jævn, tonet, blødere, glattere, mere smidig og gøre huden mere modtagelig for den efterfølgende pleje i form af creme eller olie.

Jeg har brugt lermasken på mine baller og lidt ned af låret, fordi jeg har nogle hvide streger, jeg tror ikke at det er strækmærker, da de er helt hvide og næsten ikke til at se, og så kunne det godt minde lidt om en form for ar, men det er det heller ikke, og det er heller ikke cellulite, så jeg ved faktisk ikke helt hvad det er. Men jeg prøvede mig så med Blue Clay anti cellulite masken der, for at se om det ville forsvinde.

At bruge lermasken, var faktisk ikke nær så mærkeligt som jeg havde troet. Selve lermasken er faktisk meget flydende i konsistens, så den er ikke svær at smøre ud på huden. Jeg havde frygtet, at det var ligesom med ansigtsmasker der krakelere, hvis man bevæger sig, sådan var det ikke, men lidt upraktisk ikke at kunne sidde ned i 20-30 minutter. Lermasken var også overraskende nem at skylle af huden igen.

Ærligt synes jeg ikke, at jeg fik noget ud af at bruge Blue Clay anti cellulite lermaksen, huden føles som før – måske lidt glattere men ellers ikke noget, og der er ikke nogle synlige forandringer. Det var først om aftenen (jeg brugte lermasken om morgenen) jeg kunne mærke, at området lermasken havde siddet var mere fugtet af cremen jeg brugte efterfølgende, end områderne omkring, som havde fået samme mængde creme vel og mærket. Så ja den gør at den efterfølgende pleje af huden optages bedre, hvilket også er et plus, men det er så også det.

Continue Reading