Chleopatra Oils

chleopatra oils

Jeg har fået fornøjelsen, af at testet fire produkter fra Cleopatra Olis, som jeg i dag vil fortælle lidt om. Chlepatra Olis er en net butik, der sælger et stort udvalg af spændende olier, lidt ler og scrubs. Dem der har fulgt lidt med på bloggen, vil efterhånden have opdaget min fascination af olier. Olier er intet mindre end fantastiske til rigtig mange ting, bland andet en række forskellige hudlidelser, pleje af huden – både ansigt og krop, og håret. Så har man ikke allerede kastet sig ud i olie verdenen, kan jeg varmt anbefale det.

Marula olie

Den første olie jeg har testet er Chleopatra’s marula olie, som jeg faktisk aldrig havde hørt om før, men Chleopatra Olis har også rigtig mange forskellige og spændende olier. Marula olien er koldpresset og indeholder enkeltumættede fedtsyre, vitamin C og E samt en masse antioxidanter, olien skulle især kunne reducere fine linjer og rynker.

Marula olien er helt klar og med en næsten neutral duft, den er meget behagelig at smøre på huden, jeg bruger to dråber til hele ansigtet, det er nok. Jeg påføre olien ved af dryppe de to dråber ud i håndfladen og derefter gnide mine hænder mod hinanden, før jeg massere den ud i ansigtet. Jeg synes olien er rigtig behagelig, den trænger hurtigt ind og efterlader huden blød, fugtet og faktisk også med et mat finish. Jeg har brugt olien enten alene eller under min dagcreme.

Desuden er marula olie spået til at blive meget populær.

Du kan købe Chleopatra’s marula olie her

Tamanu olie

Den anden olie jeg har testet er Chleopatra’s tamanu olie som også er koldpresset. Jeg har tidligere skrevet om tamanu olie, og den skulle være rigtig god mod akne og aknear – og mange andre ting for den sags skyld! Så jeg har glædet mig til at teste den, da jeg aldrig har prøvet tamanu olie. Det første der ramte mig, da jeg åbnede olien for første gang, var den grønlige farve, derudover var olien lidt grumset (det var nok på grund af kulden, da grumset forsvandt igen) og ikke mindst så har den en meget skarp, speciel og krydret duft, som jeg lige har skulle vende mig til.

Virker olien så? Jeg synes ikke at min hud på kinder/kæbe-områderne er særlig flot, blandt andet fordi jeg ikke rigtig kan slippe 100 % af med min tidligere akne, plus på grund af de ar jeg har fået raget til mig. Derfor er det på disse områder jeg har brugt olien. Jeg bruger 1-2 dråber om aftenen, og allerede efter tre nætter var alle betændelsestilstande faktisk væk – meget imponerende må jeg sige. Jeg er klar over at ar ikke forvinder lige med det samme, så olien bliver ikke lagt på hylden lige foreløbig, men jeg er meget tilfreds med det foreløbige resultat.

Du kan købe Chleopatra’s tamanu olie her

Fransk grønt ler

Så modtog jeg også en fransk grønt ler, som er en rigtig god rensende ler, og super som ansigtsmaske. Masken er lige præcis som en lermaske skal være, den tørre på huden, på den måde så man ikke kan bevæge ansigtet. Masken lader jeg bare sidde på, til den er helt tør, det tager ca. 15 minutter. Noget der overraskede mig, var hvor let masken var at skylle af ansigtet, lige så snart jeg kom vand i ansigtet gik den i opløsning. Resultatet af lermasken, er en glat, mat og opstrammet hud.

Man skal selv blande ansigtsmasken før brug med vand, rosenvand, aleo vera eller vegetabilske olier, jeg har prøvet mig med vand – det er ret svært at blande, det hedder sig 1 del ler og 2 dele vand, men de to første gange jeg prøvede, blev det alt for tyndt, så tilsæt meget lidt vand ad gangen. Hvis du lægger mærke til, at jeg bruger en plastikske på billedet, så er det fordi, at en almindelig metalske, vil fratage leret nogle at sine gode egenskaber.

chleopatra oils

Du kan købe Chleopatra’s fransk grønt ler her

Ekstra jomfru kokosolie

Det sidste produkt jeg vil fortælle om, er Chleopatra’s ekstra jomfru kokosolie, som også er blevet en favorit hos mig. Olien er koldpressen, på billedet under kan du se, at olien ikke er flyende, men faktisk har en fast form, i form af små kugler. Kuglerne smelter lige så snart olien bliver masseret ud på huden, det er en rigtig lækker følelse, huden bliver dejlig blød og velduftene. Duften er det bedste, den virkelig god, den dufter af sød kokos, næsten lige til at spise. Kokosolien er en altmuligt olie, den kan både bruges til kroppen som massageolie, barberskum, lotion, til ansigtet som creme, til håret i spidserne eller som hårkur, til neglebåndende og til læbepomade – mulighederne er rigtig mange.

chleopatra oils

Du kan købe Chleopatra’s ekstra jomfru kokosolie her

Indlægget er sponsoreret i den forstand, at jeg har modtaget produktet til test og skrevet indlægget på eget initiativ. Jeg har ingen økonomisk interesse i indlægget.

 

Continue Reading

Natlig pleje af hænderne

DSC_0037

Om aftenen før jeg går i seng, giver jeg mine hænder lidt at arbejde med natten igennem, så jeg kan vågne op til bløde og velplejet hænder. Til det bruger jeg en håndolie som jeg fandt hos The Body Shop, i forbindelse med deres januars udsalg. Jeg har ikke før set en håndolie, hverken i deres almindelige sortiment eller andre steder – ikke hvad jeg har lagt mærke til i hvert fald. Så den måtte jo lige med hjem og prøves af.

Selve olien er med hemp, og er til meget tørre hænder. Førte gang jeg brugte den, blev jeg lidt nervøs, for at den var meget olieret da jeg kom det på hænderne, men heldigvis trængte det relativt hurtigt ind, selvom jeg havde brugt ret meget olie. Dens duft minder faktisk om mandeparfume, hvilket også er en af grundende til, at jeg kun bruger olien om aftenen.

Når olien er trængt ind i huden bruger jeg en god klat håndcreme ovenpå – olien kan også sagtens bruges alene. Jeg bruger en hånd-, albue-, fodcreme fra human+kind, og den bruger jeg faktisk, fordi det ikke er en af mine favorit håndcremer. Jeg synes håndcremen er for lang tid om at trænge ind i huden og så ligger den sig underligt på huden, som om den efterlader overfladen meget fugtig, for mig føles det som om, at mine hænder er rigtig svedige, så derfor er dette min natlige håndcreme.

Efter jeg er begyndt at bruge disse to produkter sammen hver aften, har mine hænder fået det meget bedre, de er ikke lige så tørre, der er ingen røde områder, så det er noget jeg bestemt fortsætter med. Dog vil jeg glæde mig til at håndcremen er tømt, så jeg kan begynde at bruge en anden en, som ikke er så fugtig på huden.

Continue Reading

Mig tid

Hvad laver jeg i weekenden, på sådan en lørdag? Mulighederne er mange, faktisk er jeg lige kommet hjem fra en lille shopping tur, ikke særlig stor, bare køb af lidt praktiske småting. Men nu er jeg kommet hjem i varmen – hold nu op hvor er det koldt i dag! Planen for i dag er meget stille og rolig, jeg har tænkt mig at slappe af under min dyne, i nattøj, og med en god bog. At læse er også en af mine ret store hobbyer, jeg læser faktisk rigtig meget, genreren er oftest young adult. Et par af mine yndling serier, og som jeg klart kan anbefale at man læser, er The Selection (det er 3. bog der er på billedet, smuk bog både udvendigt og indvendigt), Soulfinders, Anna og det franske kys og Black Dagger Brotherhood.

Senere står den på lidt forkælelse til ansigt, hår og krop. En gang imellem bruger jeg de her deep cleansing nose strips fra purederm. Det er en meget let måde, at fjerne hudorme fra næsen med, og så synes jeg at de er ret effektive. Jeg har før prøvet at bruge en, hvor jeg før brug tænkte, at jeg egentlig ikke have brug for det, men alligevel hæv den ret meget ud, hvis man kan sige det sådan. Måden de skal bruges på, er ved at man fugter næsen (efter man har renset ansigtet selvfølgelig), og så skal man sætte den blanke side på næsen og lade den tørre ind i 10-15 minutter, det kan godt føles lidt summende på næsen, og når den skal af kan det godt trække lidt tåre. En ting som er irriterende ved stripsne er, at hvis man ikke sætter dem på korrekt, og med nok vand er de ikke særligt effektive, det har jeg selv prøvet et par gange.

Forkælelsen til krop og hår sker i form af olier. Jeg har før skrevet om en olie fra The Body Shop der hedder beautifying oil, den fås i mange af deres karakteristiske dufte, min yndlings er oliven duften, den er så skøn og frisk. Olien kan bruges til både krop, hår og ansigt, jeg bruger den dog kun til kroppen. Jeg synes det er en rigtig god olie da den er meget let i konsistens og trænger hurtigt ind i huden og efterlader den blød, velplejet og duftende. Derudover plejer jeg mit hår med lidt hårolie i hårspidserne, jeg har ret mange hårolier at vælge imellem, men den jeg bruger mest af, er fra milk_shake med organisk arganolie, den klistre nemlig ikke på fingrene, som nogle af mine andre hårolier gør – desuden dufter den helt vildt godt!

DSC_0015

Continue Reading

Hårfjerning – epilering og pleje

Hårfjerning – den evige kamp… der findes rigtig mange metoder, hvorpå man kan fjerne hår, og jeg har prøvet rigtig mange af dem!

Barbering. Jeg kan ikke barbere ben uden at klø mine ben til blods de næste mange nætter. Desuden er mine ben kun fine i et par timer, og allerede derefter, vil de begynde at stikke, og klø. Det er et helved, og virkelig ikke det værd, kløen er en smerte, og det giver så absolut ikke flotte ben.

Voks. En gang har jeg fået vokset mine ben, og det gjorde bare rigtig ondt, desuden var det mange af hårene der knækkede i stedet for at blive hevet ud af huden, så det duer jeg heller ikke til. Dog bliv det gjort af et par veninder, så måske det var derfor at succesen ikke var så stor, men det er ikke noget jeg tænker, at jeg har lyst til at prøve igen.

Laser. Jeg fik en laser pistol til hjemmebrug for et par år siden. For det første er den dyr, for det andet løber pæren tør for ”skud”, så man skal købe en ny, også meget dyr, og sådan en er ikke til at finde i butikkerne. Men jeg havde så sådan en behandling, på mine ben. En behandling er mange omgange med laserpistol. Men det resulteret i at der pletvis manglede hår, altså ikke hele benet, øv.

Hår-stop-creme. Jeg har haft investeret i en creme, der skulle gøre hårvæksten meget fin og til sidst helt stoppe hårvæksten. Jeg brugte den som der blev angivet, morgen og aften hver dag i et halvt år. Hjalp det så? Ja hårene blev finere, men hårvæksten var ikke i nærheden af at være stoppet.

Epilering. Det er så det eneste jeg er tilfreds med, hårene bliver fjernet med rod, og det holder i 3-4 uger, før hårene begynder at gro igen. Og desuden kommer hårene fine ud, uden at stikke. Min maskine er Braun Silk epil 7, den kan både bruges med og uden ledning, jeg plejer at lade den op efter brug, så den er klar, trådløst næste gang jeg skal bruge den, og så kan den også bruges i vand. Et minus ved epilering er at det gør lidt ondt, i sær i starten, hvis man er vandt til at barbere ben, så er hårsækkene og hårene tykkere og kraftigere, men efter et par gange bliver det bedre – ikke smertefrit, men udholdeligt. Og så gælder det om at holde hårvæksten nede, man skal altså ikke vente til alle hårene er vokset ud til fuld længde, før man epilere næste gang, det er mindre smertefuldt hvis man tager det i opløbet. Problemet med at gøre det, er at det tager lidt til, jeg bruger 10-15 minutter pr. ben (jeg epilere kun fra knæet af og ned, andet er simpelthen tortur, det kan jeg ikke). Og så er det meget vigtigt at man IKKE epilere dagen man skal vise benene frem! Benene er helt rødspættet og ømme efter, og ikke noget man vil vise frem.

Efter epilering er det vigtigt med pleje til benene, da de er meget hårdt medtaget, jeg selv bruger altid en meget fed creme efter, og i de efterfølgende dage. Jeg selv bruger A-Derma exomega cream, der er til tør og irriteret hud, samtidigt med at den virker kløstilende og fugter. Så jeg bruger den også, når jeg kan mærke, at hårene begynder at gro, og det dermed også begynder at kløe igen, men slet ikke på samme niveau som med barbering. For at undgår at få indgroet hår, bruger jeg en body scrub 1-2 gange om ugen.

DSC_0046

Continue Reading