Bare en chance & Bliv her // Boganmeldelse

bare en chance 1

Disse to bøger er skrevet af to forfattere: Elle Kennedy og Sarina Bowen. Elle Kennedy har jeg læst en anden serie fra, en fantastisk serie, Of Campus. Så jeg var ikke i tvivl om at disse to bøger også ville gemme på noget godt. Den anden forfatter, Sarina Bowen, kender jeg til gengæld umiddelbart ikke. Men jeg var fanget allerede fra første side, af den første bog, til sidste side af anden bog. Serien hedder WAGs som er en klub for ishockeyspillernes koner og kærester.

• Titel: Bare en chance
  • Serie: WAGs
  • Forfatter: Elle Kennedy og Sarina Bowen
  • Forlag: Flamingo Books
Bagsidetekst

Jess Canning står over for sit livs største udfordring: At arrangere sin bror Jamies kæmpebryllup, hvor gæstelisten består af landets største hockeystjerner.

I familien er hun kendt som den flagrende lillesøster, der konstant skifter mening og aldrig kan gennemføre noget. Med andre ord: Hun må ikke tabe det her på gulvet. Og ingen (ingen!) må høre om den kæmpe fejltagelse, hun begik med forloveren i et svagt øjeblik sidste forår. Det var en fejl, og det kommer ikke til at ske igen. Heller ikke selvom han er den mest sexede mand, hun nogensinde har mødt.

For Blake Railey er det her bryllup skæbnen, der smiler til ham. Jess er brudepige, og han er forlover. Lad kampen begynde. Og hvad så, hvis han står overfor en lille smule (okay, en hel del) modstand? Han skal bare finde en måde at overbevise den stædige blondine om, at han på trods af et blanket ry i grunden er en god fyr. Heldigvis ved enhver professionel hockeyspiller, at man må kæmpe for det, hvis man vil score.

Hvad synes jeg om Bare en chance?

bare en chance 2

Bare en chance starter mildt i et arrangement, og jeg er vild med det. Vi følger Jess og Blake på skift, og det fungerer supergodt. Det man oplever fra Jess’ sidde opleves og opfattes ikke helt på samme måde fra Blakes side. Jeg kan godt lide at kapitlerne har fået titler i stedet for bare kapitel 1, 2, 3 og så videre. Det andet er sjovere. Og så kan jeg også godt lige at bogen en gang imellem springer flere dage, uger og måneder over, simpelthen fordi der ikke sker noget af relevans for de to hovedpersoners integrering.

‘Se, det er det her, der tænder mig – en kvinde, som er skideligeglad med, at jeg de Blake Riley, ishockeyspilleren. En kvinde, som hellere vil jage mig væk end at forsøge at imponere mig. Det er… forfriskende.’ – Blake.

Blake har masser af selvtillid og er meget ihærdig. Hvorimod Jess er meget afvisende. Men Blake tager ikke et nej for et nej, før han begynder at få følelser på spil. Bare en chance er en rigtig sød fortælling. Endnu en kliché fortalt på sin helt egen måde. Der var tidspunkter hvor jeg kunne forudse lige præcis hvad der ville sket, da jeg har læst mange bøger af samme stil. Men jeg elsker det!

• Titel: Bliv her
  • Serie: WAGs
  • Forlag: Flamingo Books
Bagsidetekst

Hailey Taylor Emery har på fornemmelsen, at hendes yndlingsklient hos Fetch – en online-leveringsservice, hun er medejer af – i virkeligheden er ishockeystjernen Matt Eriksson.

Selvom det er imod reglerne at tjekke folks profil, er hun 95 procent sikker på, at det er hendes livslange crush, hun hver dag sidder og skriver sammen med, og hvis dagligdag hun gør lettere. Da Hailey stadig slikker sårene efter sit forliste ægteskab, er hun mere end tilfreds med lidt harmløs flirt online – indtil hun en dag skal møde sin klient. Ansigt til ansigt.

Matt Eriksson kender alt til at have et knust hjerte. Han er stadig ikke kommet sig over, at hans ægteskab brød sammen eller over at være den eneste på sit hold, der kender sandheden – at professionel ishockey og seriøse forhold er en giftig blanding. Han ser sine døtre alt for lidt og kæmper med at håndtere sin ekskones mange krav. Den eneste person i sit liv, der virker til at kunne forstå ham, er én, han aldrig har mødt og som gemmer sig bag sin skærm.

Men det kan et par drømmebilletter til hans næste ishockeykamp måske ændre på. Hailey kan ikke modstå tilbuddet. Og Matt kan ikke modstå Hailey.

Hvad synes jeg om Bliv her?

Blev her starter rigtig godt. Det er en anderledes måde, som de to hovedpersoner lærer hinanden at kende på. Det er ikke den typiske dreng-møde-pige fortælling. Og ca. 40 sider inde i bogen skraldgrinede jeg. Et er at få et smil på løben, men noget andet er at grine. Kender I det når man ser film alene griner og man ikke griner på samme måde, som hvis man havde været sammen med andre? Her sidder jeg og læser alene i sofaen og sprutter af grin. Dét er fantastisk!

‘Min Hottie er åbenbart ishockeyfan. Det er helt tydeligt, at jeg hyler hende ud af den. Det sker af og til. Et helt normalt fungerende menneske kan blive fuldstændig skør, når det kommer til ishockeyspillere.’ – Matt

Jeg kunne rigtig godt lide Balke i første bog, men jeg kan endnu bedre lide Matt. Han er meget mere mig, og så ser man Blanke fra en anden vinkel i Bliv her, hvor han er mere højrøstede og faktisk en smule mere den irriterende type.

‘En middag kun for os to? Jeg forvandler mig sikkert til en plaprende galning med konversationsevner som en skræmt chimpanse.’ – Hailey

Bare en chance og Bliv her er endnu to fantastiske og forførende bøger. Jeg var vild med dem begge men for en gangs skyld var jeg endnu mere vild med bog nummer to end med den første. Og så kan jeg rigtig godt lide at bøgerne handler om mennesker der er nået lidt længere i livet end bare college. WAGs er en serie jeg håber at se mere til, men umiddelbart kan jeg ikke se at der er lavet flere bøger endnu.

Hvad læser du for tiden?

Kærligst Charlotte

Indlægget er sponsoreret i den forstand, at jeg har modtaget bøgerne til anmeldelse og skrevet indlægget på eget initiativ. Jeg har ingen økonomisk interesse i indlægget.