Good Night Sleep Mask fra Huxley

Huxley Good night sleep mask 1

Dette er et produkt som jeg havde glædet mig rigtig meget til at teste. For det første så er det et utroligt smukt produkt. Det er minimalistisk i design og har den fineste sandfarve. For det andet så er det en natmaske. En kategori som jeg rigtig godt kan lide. Det er i hvert fald sjældent at sådanne masker skuffer. Good Night Sleep Mask fra Huxley er en ansigtsmaske, der plejer huden mens man sover. Den har fokus på styrken fra kaktusekstrakter, der hjælper med at bevare fugten længe og tilpasse sig temperatursvingninger optimalt. Masken passer til alle hudtyper, men især tør og træt hud vil have stor glæde af masken.

Huxley Good night sleep mask 2

Når masken trykkes ud af tuben, er det en sandfarvet gel. Og lige så snart den begynder at blive masseret ud i ansigtet, bliver den meget fugtig og vandig. Den er derfor også meget drøj i brug. Masken skal fordeles ensartet i ansigtet om aftenen efter at huden er blevet renset. Masken skal anvendes i stedet for den sædvanlige hudpleje af sera og natcreme. Den skal blot masseres indi huden, indtil den er trukket helt ind. Kommer der for meget maske på, gør det dog ikke så meget, der skal blot masseres i længere tid før masken er absorberet. Med det samme føles huden blød og fugtmættet og så får huden en slags hinde over sig. Og så må jeg lige nævne, at masken dufter virkelig dejligt af blomster.

Morgenen efter er huden blødere end den plejer og så føles den let fedtet, uden at se fedtet ud. Dette forsvinder når huden renses og plejes. Så masken har effekt, men ikke en overbevisende effekt. Jeg har prøvet natmasker, som har været bedre. Den er en lille smule skuffende.

Har du prøvet Good Night Sleep Mask fra Huxley?

Kærligst Charlotte

Indlægget er sponsoreret i den forstand, at jeg har modtaget produktet til test og skrevet indlægget på eget initiativ. Jeg har ingen økonomisk interesse i indlægget.

Continue Reading

Hårpleje med hampefrøolie mod skæld og irriteret hovedbund

cannaderm atopos shampoo

I dag vil jeg fortælle jer om brandet Cannaderm. Det er et brand som har en lille række af produkter bestående af hudpleje, kropspleje og hårpleje. Produkterne er økologiske og baseret på hampefrøolie fra hampeplanten, der har en række gavnlige virkninger på irriteret, sart og sensitiv hud. Cannaderm produkterne giver huden den nødvendige næring og medvirker desuden til at reducere udbrud af kendte hudsygdomme som psoriasis, eksem og akne.

Hampefrøolien indeholder en masse mineraler som kalium, magnesium, jern, zink, calcium og fosfor, der tilsammen øger immuniteten og modvirker aldrende hud. Flere undersøgelser viser også, at linolsyre, som er til stede i hampeolie, kan nedsætte aldringsprocessen og bekæmpe psoriasis. Oliens fedtkomponenter gør det muligt at trænge gennem huden og give direkte næring til hudcellerne, samtidig med at de velgørende stoffer trænger med ind i huden. Alle de gavnlige virkninger udnytter den tjekkiske producent Cannaderm i deres dermatologisk testede hudplejeprodukter.

Dog tror jeg at jeg rødmede en smule da jeg skulle hente min pakke på tanken, og der var billeder af hempeplanten og skrevet Cannaderm på tapen rundt om pakken, da jeg absolut ikke er typen der gør sig i den slags ”ulovligheder”. MEN Cannaderm produkterne er ikke ment som et rusmiddel, og man bliver ikke høj af at bruge dem. Og det er heller ikke de første produkter med hampefrøolie, som jeg har brugt, der findes flere rigtig gode produkter i den retning.

Problemer med skæld

Min kæreste har døjet med skæld så længe vi har kendt hinanden, trods alverdens skældshampooer. Så da jeg fik muligheden for at teste et sæt af shampoo og hovedbundskur fra Cannaderm, fik han besked på at bruge dem når han vaskede sit hår.

Det drejer sig om Atopos Shampoo og Atopos Hovedbundsbehandling. Shampooen er effektiv mod tør og skællende hovedbund. Det er en mild shampoo, og derfor forhindre den irritation og rødme i hovedbunden, samtidig med at den blødgør håret. Hovedbundsbehandlingen er den perfekte makker til Atopos Shampoo, da også denne mindsker tør, skællende, irriteret, kløende og rød hovedbund, blot som en slags kur til hovedbunden.

Ingen af de to produkter dufter specielt godt. De dufter meget naturligt, lidt af kompost. Dernæst går der meget produkt til, især af shampooen, og i forhold til hvor lille en flaske er, rækker en enkel flaske ikke særlig langt. Hovedbundskuren ser mildes talt umækker ud. Med dens konsistens og farve ligner det tynd afføring… Sååå…

MEN har det så virket på min kæreste? De to produkter har reduceret mængden af skæld betydeligt, men det er ikke 100 % væk desværre. Men de har gjort det bedre end så mange andre produkter mod skæld.

Hvad gør I mod skæld? Nogen gode husmorråd?

Knus Charlotte

Indlægget er sponsoreret i den forstand, at jeg har modtaget produkterne til test og skrevet indlægget på eget initiativ. Jeg har ingen økonomisk interesse i indlægget.

Continue Reading

Innovativ mascara for fyldige og lange vipper fra M2 beauté

M2 beauté black nano mascara 1

M2 Beauté har i efteråret lanceret en ny og innovativ mascara, for fyldige og lange øjenvipper. Den nye Black Nano Mascara er en kombination af vækstfremkaldende pleje til øjenvipperne, samt volumengivende og forlængende mascara i et og samme produkt. Mascaraens formel og indhold af nærende ingredienser tilfører intenst fugt til vipperne, virker beskyttende og gør dem mere modstandsdygtige. De ingredienser, som vi finder i mascaraen, er i tråd med M2 Beautés produktfilosofi, kun ingredienser, som er bevist sikre og effektive.

Vigtigste fordele ved M2 Beauté Black Nano Mascara

Naturlig vækst. Indholdet af aminosyre fremmer vippernes naturlige vækst og gør dem længere og fyldigere. En elastisk finish forhindre, at vippehårene knækker før tid. Perfekt stylede vipper. Den nyskabende mascarabørste former vipperne optimalt, mens nanopartiklerne farver vipperne kulsorte og sikre et meget holdbart resultat. Maksimalt pleje. Indholdet af peptider, kollagen, hyaluron og provitamin B5 videregiver intens fugt, mens acai bær gør vipperne stærke og danner en naturligt beskyttende film.

Min bedømmelse af Black Nano Mascara

M2 beauté black nano mascara 2

Med og uden M2 Beauté Black Nano Mascara

Jeg må sige at jeg faktisk er en anelse (meget) skuffet over Black Nano Mascaraen. Jeg havde høje forventninger til den. Både når jeg ser på andre produkter fra M2 Beauté og når jeg ser på hvad macaraen koster. Men det virker som en meget tyk og lidt tør mascara. Den skal arbejdes godt med, før der kommer en tilpas mængde mascara på vipperne, til at give et tilfredsstillende look. Mascaraen giver et let løft af vipperne, som får dem til at se længere ud. Men jeg kunne godt have tænkt mig at den gav noget mere, og at den havde været nemmere at arbejde med. Selve børsten er stor og tyk, og så har den så mange tætsiddende børstehår at vipperne ikke rigtig bliver omsluttet af børstehårene, den reder dem bare opad. Så ja… Jeg er nok bare rigtig meget skuffet over den nye Black Nano Mascara fra M2 Beauté.

Har du prøvet Black Nano Mascaraen?

Knus Charlotte

Indlægget er sponsoreret i den forstand, at jeg har modtaget produktet til test og skrevet indlægget på eget initiativ. Jeg har ingen økonomisk interesse i indlægget.

Continue Reading

Lækker øjenpleje fra Filorga

filorga optim-eyes refresh 1

Husker du at pleje den sarte hud omkring øjnene? Jeg synes det er vigtigt, at pleje huden lige præcis der. Jeg kan i hvert fald mærke at på min egen hud, at den føles meget mere behagelig når jeg husker at pleje den sarte hud, i forhold til når jeg ikke får det gjort. Hertil vil jeg varm anbefale Filorga. Har du fulgt med længe, vil du måske vide, at det er et af mine yndlingsbrands. De to øjencremer, som jeg vil fortælle om i dag, giver blandt andet god fugt og virker kølende på huden. Jeg har faktisk tidligere testet Optim-Eyes cremen, men i mellemtiden er formlen blevet opdateret.

Optim-Eyes

Den nye Optim-Eyes er målrettet pleje til trætte øjenomgivelser, hvor den effektivt virker mod linjer, mørke rande og hævelser. Optim-Eyes har i mere end 10 år været en bestseller hos Filorga. Den plejer huden med fugt og arbejder specifikt med en triple effekt på at mindske træthedstegn: Mørke rande, hævelser og poser samt fine linjer. Med relanceringen af cremen, har den fået en boosted effekt mod de såkaldte træthedstegn. Dette gøres ved at styrke den ikoniske formulering med Melaton-Eyes Technology, som er en ny generation af peptider, der tilfører ny energi til øjenomgivelserne og dermed forstærker den eksisterende formel.

I den eksisterende formel finder vi blandt andet Chronospheres med NCTF og hyaluronsyre samt Eyeliss, som er en trio af aktive ingredienser baseret på hesperidin, der har en fugtgivende og udglattende effekt på fine linjer. Haloxyl, en kombination af peptider, der modvirker mørke rande som også har en effekt på fine linjer og rynker. Samtidig påvirker andre peptider mikrocirkulationen, for at mindske hævelser og poser under øjnene.

Jeg har som sagt testet Optim-Eyes tidligere, og selvom formlen er blevet opdateret til det bedre, så har formel den samme lette og let-absorberende konsistens som tidligere. Optim-Eyes har også samme look. Det er stadig samme udseende og samme lækre pumpesystem. Dens dosering er stadig meget gavmild. Umiddelbart er cremen en smule mere gel end jeg husker den tidligere udgave var. Men det kan også være at jeg husker forkert.

Det er i hvert fald en super lækker øjencreme, den er fyldig og trænger relativt hurtigt ind i huden, for at efterlade den sarte hud omkring øjnene blød, fugtet, smidig og en lille smule afkølet. Det eneste lille minus jeg har at sige om øjencremen er, at der meget hurtigt danner sig en lille prop i udgangen. Proppen kan let fjernes, så det er ikke noget problem, som sådan.

filorga optim-eyes refresh 2

Optim-Eyes en i cremeform og kommer ud via en pumpefunktion, mens Optim-Eyes Refresh er fast og applikeres med en stift

Optim-Eyes Refresh

Optim-Eyes Refresh er en stift til trætte øjenomgivelser, med en øjeblikkelig vitaliserende, forfriskende og kølende effekt. Som jeg skrev ovenover, har Optim-Eyes cremen været en bestseller i mere end 10 år, dels fordi cremen opfylder det stigende behov for at korrigere for tegn på træthed, da vi generelt sover mindre end vi gjorde tidligere. Og øjenomgivelserne sladre om træthed i form af de fermøse træthedstegn. Så i forbindelse med relanceringen af Optim-Eyes, lancerede Filorga også Optim-Eyes Refresh. Optim-Eyes Refresh er en stift som er nem at have med sig. På den måde kan øjenomgivelserne til enhver tid hurtigt kan opfriskes.

Optim-Eyes Refresh består blandt andet af Fresh Minute Technology, der består af tre aktive ingredienser: Ekstrakt udvundet fra mineralrige rødalger, som giver en forfriskende, kølende effekt og straks dæmper hævelser og mørke rande. Hyaluronsyre med en lav molekylærvægt tilfører fugt og har en udglattende effekt på fine linjer. Mineraludvundet mikropudder virker lysreflekterende og giver en ny og forbedret udstråling for et friskere look. Derudover indeholder Optim-Eyes Refresh også Melaton-Eyes Technology, som også findes i Filorgas opdateret Optim-Eyes øjencreme, som modvirker yderligere træthedstegn takket være en ny generation af peptider, der tilfører ny energi til øjenomgivelserne.

Optim-Eyes Refresh kan anvendes flere gange i løbet af dagen, også oven på makeup. Stiften virker dejligt kølene og opfriskende på huden under øjnene. Den (og Optim-Eyes) kan med fordel have plads i køleskabet, for en ekstra kølende effekt, men jeg synes selv at den køler fint, ved at stå i stuetemperatur. I forhold til det mineraludvundet mikropudder, som skulle virke lysreflekserne, så er det ikke meget jeg bemærker det. Øjenomgivelserne ser bare let fugtet ud, som det nu engang ser ud, når man har kommet creme på huden. Det jeg vil sige med dét er, at Optim-Eyes Refresh ikke fungere som en highlighter.

Kender du Filorga?

Kærligst Charlotte

Indlægget er sponsoreret i den forstand, at jeg har modtaget produkterne til test og skrevet indlægget på eget initiativ. Jeg har ingen økonomisk interesse i indlægget.

Continue Reading